☰ Meny

Teambullshit?

6. desember 2012 av Jan Erlend

Hva er vel kleinere enn teambuilding? Dette fenomenet som herjet brorparten av alle bedrifter med mer enn 3 ansatte en gang på det sene 90-tallet. Rollespill, tillitsøvelser, kreativ problemløsning og alle slike events som får mange av oss til å grøsse og klaske flathanda i panna.

Les mer

Lyrikk 1

8. november 2012 av Rune

Noen ganger kommer ting best til uttrykk i form av poesi. Så også hos oss. Vi mener at vi har mye vettugt å komme med når det kommer til vårt fagfelt, men innimellom er det refleksjon og dype tanker som treffer rett i hjerterota som er riktig. Nå som høsten er over oss, og vinteren nærmer seg med tunge skritt er kanskje tiden inne for å slippe mørket til. Kjenne litt på hvordan man egentlig har det.

Vi spøker, naturligvis. Her er noen skrullete limericks:

Les mer

Sale of the fittest

26. september 2012 av Jan Erlend

En selger vil oppleve begrenset suksess hvis hun/han kun selger på «sin måte.» Poenget må være å i størst mulig grad selge på kundens måte.

Les mer

Jeg har byttet optiker.

Ikke så dramatisk, muligens, men for meg og andre som tenker som meg (vi er mange men vi roper ikke så høyt) betyr faktisk lojalitet noe. For min del bunnet min lojalitet til min forrige optiker i noe så enkelt som at jeg ved en synstest for et par år siden fikk følgende beskjed fra min optiker da han slo meg opp i sitt CRM: ”Jøss, du har vært kunde hos oss i snart 20 år!”.
Jeg fikk ingen rabatt og jeg fikk ingen ekstra kundefordeler. Jeg fikk bittelitt anerkjennelse for at jeg har vært flink med å være lojal mot optikeren min. Det førte i hvert fall til at jeg på det tidspunktet bestemte meg for at jeg skulle unngå billigkjeden(e) og alskens lokketilbud fra konkurrerende virksomheter og se hvor langt dette lojalitetstoget ville føre meg.

Les mer

Jeg vil bare bli hørt

9. januar 2012 av Jan Erlend

Når man blir oppringt av en telefonselger forventer man i det minste én ting: Selgeren vil forsøke å selge deg noe. Vi, som har telefonsalg som yrke, tar som regel imot salgstelefoner med åpne armer og ører. Lite er så flott som en god selger. En som er hyggelig, en som stiller de riktige spørsmålene og som hører på deg og tilpasser seg forholdene. En selger som representerer produktet han selger på en fremragende måte.

Les mer