☰ Meny

Kunder forandrer seg – vi gjør mer enn å bare henge på!

28. juni 2016 av Rune

Samfunnet er i sterk endring; sentralisering, urbanisering, med- og motstrømmer, grønne fingre og kunstig intelligens – hva gjør så et callsenter midt oppe i denne endringen? Vi endrer oss, selvfølgelig – endring er gøy, og nødvendig.

Consort er et callsenter som har som oppgave å komme i dialog med kunder – både de som vet at de allerede er kunder, og de som ikke vet at de kommer til å bli det. Den oppgaven er spennende, mangfoldig og fylt med inspirerende vinklinger. Å forklare en aviskunde at digital lojalitet er viktig, er en utfordring i seg selv. Det å finne innslagspunktet for når det er riktig å kontakte en internettkunde for å tilby et hastighetsløft på fiberlinjen blir et spennende spill med tidspunkt, teknologi og budskap. Hvorfor er det viktig å få en bankkunde til å forstå at finansiell lojalitet kan gi fordeler?

Hvorfor skal han eller hun ønskes velkommen, skal det skje digitalt, pr post eller ved hjelp av en hyggelig stemme? Skal vi lede deg videre inn produktutvalget, sørge for et makeløst førsteinntrykk og gi en god start?

Underside Kunden - Tommy

Vi har startet SalgsChat hvor trente medarbeidere live, altså i nuet, betjener kunder via chat og sørger for at alle som besøker din hjemmeside blir tatt godt i mot. Kanskje er noen usikre på hvilket produkt de ønsker, hvilken modell som passer for nettopp dem, er de usikre på hvor de finner utsalgsstedet ditt, er de bare ute etter et kjapt prisspørsmål? Sørg for å svare potensielle kunder på en ordentlig måte – det gir salg, og det skaper kunder, lojale kunder.

Callsenter – chatsenter, mye det samme. Dialog er viktig, la noen som er trent og har positiv salgserfaring gjennomføre den gode samtalen.

16 - Salg

Så var det dette med intelligens. Kunstig, ekte, maskinlært eller ved hjelp av erfaring – alt dette finnes hos oss. Vi skal være førende i utviklingen – for vi er i endring vi også! Og er det noen som har overførbar erfaring tilgjengelig, så er det de dyktige folka som snakker med tusenvis av mennesker uke for uke. Det viktigste for Consort er å ha bra mennesker som tenker sjøl, som er fremst i rekken når det kommer til kontakt med «markedet» – og som melder tilbake om viktige trender, endringer og konkurrenter der ute. Disse menneskene blir enda bedre når de har gode verktøy.

Det selvtenkende salgssystemet Cube ble i 2013 skilt ut fra Consort i et eget selskap, HeadShed. Vi bidrar til «big data» med all vår kompetanse og vi logger alt vi lærer i Cube, og vi har nå kommet dit at systemet gjør valg for deg underveis i en kampanje. Valg du vanligvis ikke ser at du burde gjort før etter at den korte, intense kampanjeperioden er over.

Algoritmene i Cube gjør dette underveis i kampanjeperioden, basert på tidligere historikk, responser, produkterfaring og bransjefordeling. Vi har hentet programmering- og kodekompetanse fra øverste hylle og det er selve systemet som sørger for at du snakker med riktig kunde på best mulig tidspunkt med et tilpasset produkt du ønsker å selge.

Både våre dyktige selgere og din kunde får en bedre opplevelse av slikt – positivt!

Cube analyserer grunnlaget og får frem potensialet automatisk.

Cube analyserer grunnlaget og får frem potensialet automatisk.

Så moralen er: vi er alle i endring, vi som selskap må være på den berømte ballen for å vokse og være forberedt på de digitale svingene veien tar – det er jo det som er gøy, få lov til å dra feltet, la alle involverte involvere seg.

Mange av dere som leser dette er allerede kunder av oss og nyter godt av at vi endrer oss og tilpasser virksomheten for deg og dine kunder. Andre jobber kanskje i Consort, eller har lyst til å jobbe der – det blir en spennende høst, med kundedialog på alle nivå. Du som ikke har snakket med oss om dette ennå – vi kommer til å kontakte deg – og du kan selvfølgelig kontakte oss, både via chat, telefon, mail eller et besøk.

God sommer!